torsdag 22 november 2012

"Ottobre-till småfolk"

 
Nu när jag fått barn-barn och det tredje på väg så tycker jag det
är roligt att sy. Har ju sytt många mössor, lätta. att sy, men så blev
jag lite sugen på att sy kläder. Men då vill jag gärna sy
lätt sydda kläder, är så dålig på att sy i dragkedjor och knapphål
och sånt annat smått. Det ska vara enkelt.
Så jag hittade dessa tidningar, Ottobre
beställde på nätet så det kommer tre tidningar till.
Finns verkligheten mycket fina och söta småkläder,
både svåra och lätta att sy.
Så nu ska jag försöka att tyda mönster och
försöka mig på att sy lite småkläder, få se hur det går.
Äntligen fredag i morgon.
Skönt tycker de flesta.
Ha en fin kväll.
Kram Mimmi
 ♥ ♥ ♥


5 kommentarer:

  1. Du kommer att klara det när du ska sy till dina kära barnbarn! Jag vill också men hinner inte!
    Ha en fin kväll!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Kommer att gå jättebra under förutsättning att du har en bra maskin. Du är ju så duktig och händig med "allt". Jag har en urkass symaskin som står i garderoben och där kommer den att bli kvar trots att jag blivit farmor....jag köper lite istället men det är ofta väldigt dyrt tycker jag för de små älsklingarna växer ju sååå fort. //M

    SvaraRadera
  3. Du ska se att det kommer gå som en dans. Tyget bara far genom pressafoten. Se till att klippa till allt så du kan börja sy o sen hålla på i timmar jätte skoj. Ska bli så spännande att sevaddet kommer att bli. Önskar dig en underbar fredag kram Beijan

    SvaraRadera
  4. Sydde mycket till mina barn när dom var små, fattar inte att man hann allt man gjorde då förutom jobb! Det är vansinnigt skoj och du kommer säkert att lyckas! Kram

    SvaraRadera
  5. Inga barnbarn här ännu, men mina killar är ju bara 17 och 19 år. Här skiner solen idag, och jag ska ut i skogen och plocka med mig julpynt. Gratis och oerhört vackert!
    Jag önskar dig en helt fantastisk helg! Kram Ester

    SvaraRadera

Tack för att du vill kommentera! Det tycker jag är kul.
Du kan lägga en kommentar även fast du ej har en egen blogg.
Du kan välja "anonym" kan vara så att du lär skicka den flera gånger.

Tack på förhand. Mvh Mimmi