torsdag 30 januari 2014

"Soffan klar"

Ni som följer min blogg vet ju att senaste inköpet
på blocket var en soffa i rokoko stil.
Nu har jag hållit på några dagar och fått den vit och fin..
Före..
Efter...
Jag har målat träet svart, samt målat tyget på soffan vitt...
...har målat med textilfärg från panduro.
Tyget blev nästan som skinn
Jag blev verkligen nöjd, kul att testa lite.

Jag fick måla den ca 4 gånger, tog och slipade den med tunt sandpapper
lite här och där, sen tog jag hårblåsen, inbillar mig att det fixerade lite.
Tack för titten.
Kram Mimmi

26 kommentarer:

  1. Jättesnygg!
    Har sett att många målar på tyg..................men håller det verkligen att sitta på?
    Får man inte färg i baken?

    Kan tänka mig att det går åt en hel del färg till tygsitsen................

    Kul att du visar före och efter bilder.

    Kramar Anneli

    SvaraRadera
  2. Men gud så fin den blev, vilken enorm skillnad!! Bra jobbat:)
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Åhh, så fin soffan blev, helt ljuvlig :)
    Ha en fin helg!
    kram Tini

    SvaraRadera
  4. Det blev ju en ny soffa. Kul att testa nya grepp som du skrev.
    önskar dig en fin fredag
    kram Meta

    SvaraRadera
  5. Men Mimmi, den blev ju helt fantastisk! Jag trodde först du skojade när du skrev att du målat den. Funkar det verkligen att sitta på? Formen på soffan är underbar!
    Ha det fint, vännen!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  6. Såå himla snyggt det blev ser knappt ut som samma soffa :). Undrar lite om det funkar till dagligt bruk? Men du kanske mest har den soffan som smycke i nåt extra rum.
    Önskar dig en skön kommande helg, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  7. WOW! Det blev supersnyggt! H.Tilda

    SvaraRadera
  8. Men vilken skillnad... en blev verkligen snygg!

    Trevlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  9. Så snygg soffan blev! Visste inte att man kan måla på tyg på detta vis. Grattis till ett riktigt kap!
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
  10. Men åhh, vilken fin soffa!! Jag har målat en liknande, träet vitt och soffan var röd. Och en grönmönstrad.
    Men måla tyg har jag inte gjort. Blir ju sugen att testa.. Var det till tyget det gick åt 4 lager?
    Kram / Inggun

    SvaraRadera
  11. Vilket fynd! Jättefin soffa! Och så snyggt den blev efter ditt fix! Stort gilla på de fina fåtöljerna också, Blocket är verkligen en fyndgruva :)

    Trevlig helg!

    Kraaaaaam aka

    SvaraRadera
  12. OH va snygg den blev! Hade ingen aning om att man kunde måla på tyg. Den blev kanon! Ha en bra helg :)
    Marianne..

    SvaraRadera
  13. Tittar in här för första gången. Vilken helt underbar soffa du har hittat. Ha en fortsatt fin kväll. Kram Titti

    SvaraRadera
  14. Wow, wow...wow!!!! Jag bara gapar! DU - min inspiration!!!! <3

    Trevlig helg!
    Kraam Agnes

    SvaraRadera
  15. Vad fint det blev! Tack för inspirationen!
    Kram,
    Regina

    SvaraRadera
  16. Helt otroligt vad fin den blev!! Du är inte dålig du,kram o tacka för allt du visar oss...Gunilla

    SvaraRadera
  17. Vad fin den blev!! Hoppas att den håller riktigt
    länge nu då efter allt jobb.
    Kram!

    SvaraRadera
  18. Så du hade målat soffan, alltså??!! Trodde du klätt om den. Men vad häftigt! Måla om tygsoffan! Tufft! Säger det igen, den blev såååå himla snygg! Den där tuffa kudden är liksom pricken över i, också! :)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  19. Vilken fin soffa! Blev genast sugen på att prova måla någon liten fåtölj eller så! Ha en fin söndagkväll /Niina

    SvaraRadera
  20. Ojojoj! Maila mig ifall du vill sälja den vidare. No1snake@live.se

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du jag har sålt den för några månader sedan jag gillade den skarpt men den tog för stor plats, det var mest på prov, men hittar jag en fåtölj så slår jag till den är ju lite mindre. Men det blev super lyckat😊 brukar se såna soffor på blocket ganska billiga så prova där så kan du måla den själv. Mvh Mimmi

      Radera
  21. häftigt vill göra likadant, men hittar inte vad färgen heter på Panduro, vad kostar färgen? och håller det att sitta på den?

    SvaraRadera
  22. Det är textilfärgen på panduro. Finns bara en sort, så fråga där. Lycka till. Mvh Mimmi

    SvaraRadera
  23. Så himla snygg den blev. Har just funderat göra samma med min soffa hemma men kan inte bara bestämma vilken/vilka färger skall jag använda. Soffan är lite mindre än din o kommer till mitt walk in closet :-)
    MVH bmwmamma1

    SvaraRadera
  24. Hur många burkar färg gick det åt?:)

    SvaraRadera
  25. Så snyggt!! Måste bara fråga hur det håller? Jag funderar på att måla en kontorsstol som sambon vägrar slänga. Går det att använda möbeln som vanligt eller spricker/ lossnar färgen när man sitter i den?

    Mvh Rebecca

    SvaraRadera

Tack för att du vill kommentera! Det tycker jag är kul.
Du kan lägga en kommentar även fast du ej har en egen blogg.
Du kan välja "anonym" kan vara så att du lär skicka den flera gånger.

Tack på förhand. Mvh Mimmi