onsdag 25 juli 2012

"I jordgubbslandet"

"Idag tog vi en tur till jordgubbsplockningen i Västansjö"
Med oss hade vi ju förstås Leah.
Mina 3 barn var alltid med när dom var små,
så jag måste föra traditionen vidare.
För två år sedan var Leah med, men då låg hon
i sin mammas mage, förra året var hon ett halvår
och satt i barnbilstolen, och nu är hon 1,5 år
och sprang runt i jordgubbslandet för fullt.
Mumsigt att få plocka och äta direkt

Röd och fin i jordgubbslandet
Här finns det många goda jordgubbar
Några hinkar fulla med jordgubbar blev resultatet

Såklart vill man ha fika efter jordgubbsplockningen,
för det är jobbigt att plocka de söta bären.

Ha en fin kväll.
Jordgubbskramar Mimmi
♥♥♥


8 kommentarer:

  1. Åh vilka häärliga bilder, så himla kul och mysigt att plocka jordgubbar tillsammans:))) Och så himla gott!!!

    Kraaaaaaam aka

    SvaraRadera
  2. Hej Mimmi, nu var det länge sedan jag hälsade på hos dej !
    Jag har varit på rymmen ett tag från både dator och bloggandet.
    Nu ska jag läsa i kapp dom inlägg som jag missat!
    Lilla Lea är verkligen en goding ♥ Och bilderna på den lilla jordgubbsplockerskan är ju bara så underbara!
    Jag har ju en liten Meja som gillar att vara i mormors och morfars jordgubbsland. - Så fort hon kommer hit nu, tar hon min hand och säjer ; mommo pocka bär ;)
    Dom är verkligen underbara dom där små sötingarna !
    Ha en fortsatt härlig och förhoppningsvis solig vecka !
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Så söt hon är lilla barnbarnet! Härligt med jordgubar!
    Här har vi oxå fått hem en massa jordgubbar men vi gjorde den smidiga varianten o köpte dem på torget :)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Så mysigt med en dag i jordgubbslandet och klart hon ska vara med söta lilla Leah ♥. Att sen få både mumsa massa goda röda gubbar och fika måste ju vara som i himmelriket :).
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  5. Hej mimmi...tack för titten...ja jag har ju ett sånt jobb som många avundas kanske...sju dygn i månaden men skulle inte orka mer heller:)...gud vilka härliga bilder på sööta Leah...mums m jordgubbar..kram på dej/ Gunilla

    SvaraRadera
  6. Lilla Leah är så ljuvligt söt!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Underbara bilder på ditt barnbarn! Och vilka fina jordgubbar, man blir sååå sugen //M

    SvaraRadera
  8. Hej! Leah matchar ju gubbarna "ler" i sitt röda.. härligt när barna får va med o förstås smaka på de goa bären ;) må så gott!kram Jessica

    SvaraRadera

Tack för att du vill kommentera! Det tycker jag är kul.
Du kan lägga en kommentar även fast du ej har en egen blogg.
Du kan välja "anonym" kan vara så att du lär skicka den flera gånger.

Tack på förhand. Mvh Mimmi