måndag 13 februari 2012

"Rostiga fönstergaller"

"Hoppas eran helg har varit bra, själv har jag jobbat.
När jag är ute på promenad så brukar jag gå förbi ett gammalt hus, huset är litet med lite lador och uthus till. Sen finns det en järngrind med ett litet förråd som man lätt ser in i när man går förbi. Nyfiken som man är så "gluttar" man in och kikar på alla gamla grejer som finns där, man nästan kan dö för att bara få gå in där och undersöka allt som finns. Så jag fick lov att ringa på dörren en dag och fråga om jag fick köpa några fönstergaller. En äldre herre bodde där och han sa - de säkert ståt där i 30 år så dom behöver jag inte mer. Så du får gärna köpa dem om du vill. Ååå gissa om jag blev lycklig, kan ju tänkas att jag är galen, men då är det väl så då. Mannen i huset tycker i varje fall det...
Så här ser dom ut..
Tänk att få borsta rent dom från allt som sitter löst, använda dem till exempelvis en säng-gavel.
Det skulle bli så fint. Kanske ni andra har någon ide vad man skulle kunna göra?
Han hade köpt dom från en sportaffär som hette Lindbergs sport
som låg vid Rivolli i Borlänge allt är rivet nu, så det är en speciell känsla.
Han skulle sätta dom i fönstren på en affär han hade då, men det blev aldrig av.
Ja det var lite om en rostig historia.
He en underbar vecka nu, imorgon är det alla ♥-dag
Kram Mimmi


7 kommentarer:

  1. Tur att du vågade fråga! Min första tanke var att de kan användas som klätterstöd i trädgården, men du kommer säkert på något mycket bättre.
    Ha en fin dag!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Haha då är jag lika galen som du !!! Vilket fynd ! Kan man ha till mycket nytta ! Jag fick tag i fönstergaller en gång lite tunnare dock men jag anväder mina till klätterställningar för rosor bl.a ute. Sen har jag en inne & hänger kökspryttlar i.
    Kram Anki

    SvaraRadera
  3. Såå läckra rostiga skönheter !
    - Ja så där galen brukar jag också vara ;)) - Min älskade make brukar få skämmas påstår han...Men om man inte frågar kan man ju aldrig få ett svar.
    Dom där kan du använda på många sätt, låt fantasin flöda !
    Ha det gott och sköt om dej !
    kram Anneli ♥

    SvaraRadera
  4. Mina takter, frågar man inte får man aldrig veta och dessutom kan man ju i värsta fall bara få ett nej.
    Snygga och kommer att göra sig bra som sänggavel.
    Skall bli spännande att se slutresultatet.

    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Riktig välrostad, som Gevalia, for eksempel:) Jeg tenkte også på galler for klatrende vekster, men kanskje også drivhus? Da må du selvfølgelig sette inn glass. Eller en levegg i hagen, der det er litt trekk...

    SvaraRadera
  6. Som spaljeer, till ljuvligt doftande rosor! Kram

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Här var det också en del att "läsa igen". Inte bara barnen som haft lov här, tydligen jag med. Inga rutiner alls....
    Skulle också till att föreslå att ha gallren i trädgården.
    Modiga du =)
    Kram

    SvaraRadera

Tack för att du vill kommentera! Det tycker jag är kul.
Du kan lägga en kommentar även fast du ej har en egen blogg.
Du kan välja "anonym" kan vara så att du lär skicka den flera gånger.

Tack på förhand. Mvh Mimmi