torsdag 19 januari 2012

"Loppisbibel"

"Min fina loppisbibel hittade jag förra helgen, den är väldigt gammal och fin. Vilken lycka att hitta den, jag blev så glad. Men min man tyckte den var otäck och lortig, men jag bara äääälskar den. Tänk vad man tycker olika eller hur?


Bibeln är från 1865
Hela 147 år gammal



En fin handskriven skrivstil....
Jag funderar på mannen som hette Eric som köpte den här heliga skrift av Otto Knorring 5 november 1865, Vem var personen? Hur levde han? Var han gift? Barn?
Så intressant, skulle vara så roligt att veta eller hur?
Jag försöker läsa texten, jag tror han var gift med någon som hette Pernile Larsdotter, sen är det bara att fantisera...
Snart blir det antikrundan...handlar också om gamla ting.
Ha en skön kväll. Kram Mimmi ♥♥♥

9 kommentarer:

  1. Så kul med handskriven text i bibeln och du kan säkert göra en forskning och få fram lite om denne Eric. Grattis till ditt fynd!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Hej! jag loppade en bok i dag med, dock ingen bibel o inte så gammal men underbar,förstår att du tycker om den!...kramiz Jessica

    SvaraRadera
  3. Hejsan
    Åhh vilken härlig gammal bibel.
    Tänk om gamla ting kunde prata och berätta;)
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  4. God kväll!
    Jaa, visst vill man veta! Har också en bibel. Från 1867. Bibeln då, hade nog ett annat värde än idag. Dom är fina!

    Kram Anna Lena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar verkligen ditt fynd!
      Tänk vilken charm det är med gamla böcker.....och så luktar de så gott också.

      ha det gott,
      Kram,Anneli

      Radera
  5. Är precis som dig vad gäller gamla grejor, undrar över historien.
    Kram Annika

    SvaraRadera
  6. Visst är det läckert med dessa otroligt gamla böcker & fina är dem med !!! Spännande att drömma i väg lite & fantisera ;)
    Trevlig helg !
    Kram Anki

    SvaraRadera
  7. Härlig gammal bibel och en sådan fin snirklig text. Jag ser inte så bra på bilden men har ändå försökt att hjälpa dig att tyda den..

    Fader under detta namn.....
    må hopp och....mina tankar
    i din famn vist att du mig i
    för.....du en faders hjärta hus
    för dit barn som hjälp begär

    /Monica

    SvaraRadera

Tack för att du vill kommentera! Det tycker jag är kul.
Du kan lägga en kommentar även fast du ej har en egen blogg.
Du kan välja "anonym" kan vara så att du lär skicka den flera gånger.

Tack på förhand. Mvh Mimmi