onsdag 18 januari 2012

"Doftljus"

" Mitt absoluta favoritdoftljus är Yankee Candle, men nu har jag hittat en annan sort som också håller klass:

WoodWick är en ny exklusiv generation doftljus från Virginia Candles som är en av de största och mest framgångsrika ljustillverkarna i USA. Ljusen är av mycket hög kvaltiet och stöpta i snygga, designade glasbehållare. De innehåller 100% naturligt sojabönsvax och doften kommer från eteriska oljor. Ljusen har en unik veke som är tillverkad i trä vilket gör att ljsuet brinner med en bredare låga än traditionella ljus och dessutom sprakar som en liten brasa när det är tänt!





Vet inte riktigt vad jag har för doft, men den doftar ljuvligt gott.
Ljuset går att köpa på nätet, men jag har köpt mitt ljus här hemma i Borlänge i en butik i centrum.
Ha en fortsatt mysig kväll. Kom ihåg att blåsa ut ljusen innan du går och lägger dig.
Kram Mimmi
♥♥♥

9 kommentarer:

  1. Godkväll i stugan!
    Mysigt med doftljus. Det går åt en hel del under denna tid på året.

    Ha det gott.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Får en känsla av att det är dyrare än Yankee Candle - är det så? Det är så ljuvligt med härliga doftljus!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  3. Eva, Doftljusen kostar ca 229 kr, kanske de är lite dyrare, för de är mindre. Har haft många Yankee Candle, medan det har är mitt första, ska prova mig fram så får se vem som blir favoriten, Kram Mimmi

    SvaraRadera
  4. Så vackert! Här brinner en hel del ljus under denna årstiden...
    Läste om din musli, jag brukar också göra egen med nästan samma innehåll! Det blir så gott så jag vill inte köpa färdig längre. Jag gjorde en laddning i kväll men testade med äpplejuice istället för vatten, supergott testa!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  5. Verkar god i doften.:-) Stina

    SvaraRadera
  6. Vad mysigt det låter med ett ljus som inte bara doftar utan sprakar också!! Ha en fin dag!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  7. Hejsan! har oxå hittat dessa underbara ljus! slår nog Yankee candles ljus ;) kul med variation.kram kram Jessica

    SvaraRadera
  8. Vilken affär vad det som du köpte ditt ljus i??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej jag har köpt dom lite varstans, har ej beställt via internet, men på Handelshuset i Borlänge, men sök på Woodwik. Ha en fi helg. Kram Mimmi

      Radera

Tack för att du vill kommentera! Det tycker jag är kul.
Du kan lägga en kommentar även fast du ej har en egen blogg.
Du kan välja "anonym" kan vara så att du lär skicka den flera gånger.

Tack på förhand. Mvh Mimmi