torsdag 18 december 2014

Lägenhetsrenovering

Bara 6 dagar kvar till julafton, och i natt kom det lite snö
och det blev lite vitt på backen. Härligt.

Har ni alla fullt upp?
Förstår det.
Här kommer lite bilder på renoveringen 
från lägenheten.
Inte så roliga bilder just nu..
Dammet ligger tätt, här bilar Tony bort golvet i badrummet

Vårt framtida badrum

Vårt framtida kök
Vardagsrum

Johan sätter upp en trävägg

Färdig, nu återstår målningen
Golven är lagda i varje fall, de ligger under skyddspapper.
Här är vårat sovrum.
Så mycket jobb återstår, men om 5-6 veckor bor vi där.
Ha en fin dag kram Mimmi


7 kommentarer:

  1. Det är ju inte sant, så duktiga Ni är. Ni gör allt själva alltså., Tydligt att det inte är bara Du som snickrar och målar allt. Jag väntar med andakt på hur det skall bli. Tack för vi
    får vara med på detta. Första gången jag gamla käring jobbar på en lägenhets
    reparation, något till åren kommen men det skall nog gå bra,hi hi
    kram från tant Hajan

    SvaraRadera
  2. Ojojoj vad ni gör en massa fint. Tur att ni har någonstans att bo under tiden i alla fall och att julen kan bli bra ändå. Önskar er lycka till med renoveringen
    Ha det så gott
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Ja ni kämpar verkligen! Nääe jag har inte fullt upp.Allt är klart o vi är ju bara två o sen jobbar jag ganska mycket innan o efter jul.Vi åker till barnen på julafton sen kommer Görans lilla tös med fam på annandan..så det blir så bra! Ni kommer få det FIINT Mimmi ♥ Kram Gunilla

    SvaraRadera
  4. Kommer att bli jättefint och så kul att få "börja" om och få det precis som man vill ... och lagom stort dessutom så att man kan göra annat än att städa och hålla ordning. Mannen har hjälpt alla våra tre barn med renoveringar och utbyggnader så jag vet vilket jobb det är men värt besväret när man kan flytta in.

    Ha en fin jul och vila lite från renoveringen

    kram Inger

    SvaraRadera
  5. Ojoj...vilket arbete ni har framför er...men efteråt brukar det vara värt det....kikar runt lite och hamnade just här....jag har återvänt till bloggvärlden efter ett längre uppehåll....kika gärna in...idag har jag delat om MacchuPicchu...// Lisbeth

    SvaraRadera
  6. Oj, jag förstår att ni har mycket jobb framför er men då spännande att se hur det blir. Kram Suss

    SvaraRadera
  7. Smyger in här bland målarburkar och sågspån för att önska er en GOD och MYSIG JUL, och fortsatt lycka till med er renovering !
    Kram / Anneli

    SvaraRadera

Tack för att du vill kommentera! Det tycker jag är kul.
Du kan lägga en kommentar även fast du ej har en egen blogg.
Du kan välja "anonym" kan vara så att du lär skicka den flera gånger.

Tack på förhand. Mvh Mimmi