fredag 29 augusti 2014

Uppiggande Dryck

I går fick jag smaka en god citrondryck
av en tjej som heter Sofia.
Det var en nyttig dryck, som Sofia
säger man blir pigg av.
Så jag fick receptet
som kommer här:

Citrondryck
5 liter vatten
3 kanelstänger
1 citron (skala och skiva)
3-4 cm ingefära (riv)
Koka upp allt, svalna en stund. Ha i ca 1/2 dl honung. Svalna och sila.
Ha upp drycken på flaskor.
5 flaskor blev det
Det går snabbt att göra, så man
kan ju göra lite då och då.
Nyttigt!!
Tack Sofia för receptet.
Hoppas fler får nytta av det.
Ha en härlig helg.
Kram Mimmi

13 kommentarer:

  1. Tack för receptet, allt man blir pigg av är bra! Och honung som sötningsmedel är perfekt.
    Ha en fin helg!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Det ska jag testa.
    Ser mycket gott ut och lättgjort och nyttigt, oslagbar kombo.

    Önskar dig en skön helg nu,
    kram Anneli

    SvaraRadera
  3. Alltid skojigt med nya recept.
    C-vitaminer skall nog intas nu igen, när folk börjar bli snoriga.
    På jobbet är var och varannan flunssiga hoppas man klara sej undan.
    Ha en skön söndags kväll!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  4. TACK gulliga du för mer recept!Jag har ju fått influensan ska bara orka göra detta också! Kram på dej / Gunilla ♥

    SvaraRadera
  5. Det låter lite med bara en Citron. skall i alla fall prova, det är ju nyttigt med.
    som nanligt har du alltid något att bjuda på, om Du inte fixat till några nya möbler.
    Du lilla arbetsmyra-
    hälsar Hajan

    SvaraRadera
  6. Hej undrar bara hur det var i Ullared? Kram Gunilla

    SvaraRadera
  7. Behöver man ha honung tycker allt
    är söt

    SvaraRadera
  8. Dricker man bara så inget vatten i efteråt är det mycket surt få magont av sura drycker

    SvaraRadera

Tack för att du vill kommentera! Det tycker jag är kul.
Du kan lägga en kommentar även fast du ej har en egen blogg.
Du kan välja "anonym" kan vara så att du lär skicka den flera gånger.

Tack på förhand. Mvh Mimmi