torsdag 23 januari 2014

"Tips till fredagsmyset"

Ett recept som följt mig i många år är ett superenkelt och gott recept på kyckling.
Kanske som fredagsmys. Här kommer receptet:

Kyckling med chips 6 port

  • 6 kyckling fileer
  • ca 100 g (7-8 dl) OLW chips med smak av dill och gräslök
  • 2 dl riven ost, gärna västerbotten
  • Ca ½ tsk salt
  • smör
  • svartpeppar
Smula sönder chipsen så mycket som möjligt, går bra att krossa dem i en platspåse.
Blanda krosset med den rivna osten. Salta och peppra lite på kycklingfileerna. 
Stek kycklingfileerna runt om. Lägg dom i ugnsäker form, strö krosset över fileerna.
Gräddas i mitten av ugnen i ca 20-25 minuter tills kycklingen känns färdig. Passa så din inte bränner chipsen. Servera med grönsaker, och gärna med bandspagetti eller pressad potatis.
Jag brukar göra en ädelost-sås till. Eller så tar du din favoritsås till.
Mumsigt!!
Lycka till, och ha en fin helg.
Kram Mimmi

4 kommentarer:

  1. Du delar med dig av så härliga recept, detta måste jag också prova!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Vad mycket bra rolig mat du har att komma med. Önskade att jag var så påhittig som du.
    ha en fin dag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Önskar dig det samma.
    En riktigt härlig helg
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  4. Mmm... Låter gott! Skall jag prova. Tack för receptet!
    Ha en fin vecka!
    Kram!

    SvaraRadera

Tack för att du vill kommentera! Det tycker jag är kul.
Du kan lägga en kommentar även fast du ej har en egen blogg.
Du kan välja "anonym" kan vara så att du lär skicka den flera gånger.

Tack på förhand. Mvh Mimmi