måndag 4 november 2013

"Corona-gammal skrivmaskin"

"Äntligen måndag efter en lång jobbhelg,
vilket betyder att jag är ledig några dagar"
Nu när det närmar sig jul så är det ju
mycket som ska göras, lika för alla,
men jag känner att det är roligt med 
det mesta och tar julen med ro.
Det får bli som det blir känner jag.

För några veckor sprang jag på 
denna fina skrivmaskin på en
loppis och som
då fick följa med hem...
...en gammal sådan som passar bra 
som prydnad...
...tillsammans med min andra inredning.
Corona heter märket och kommer från USA,
och som tillverkade skrivmaskiner 1912-1941
Tänk vad många brev som skrivits från denna
skrivmaskin, säkert många kärleksbrev.
Nu dags att stöka i köket.
Ha en fin måndag.
Kram Mimmi

4 kommentarer:

  1. Åh, vilken underbar gammal skrivmaskin! Den hade så ovanliga tangenter! :-) Skrivmaskiner är jättefina inredningsdetaljer tycker jag, jag börjar gilla svart mer och mer i inredningen.

    Ha en fortsatt fin vecka och tack för din fina hälsning hos mig! :-)

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  2. Hei :) Så flotte bilder av en vakker skrivemaskin. Ikke mange å se av disse når for tiden, men da er det ekstra fint at noen tar vare på de som er igjen. Nydelig og nostalgisk :) Ta vare på deg selv og nyt fri-mandag :) Klem, Anne <3

    SvaraRadera
  3. Wow... vilken fin skrivmaskin! Passar superfint in med de andra detaljerna :)
    Jag hoppas också kunna hitta en men ingen tur hittills :(

    Önskar dig sköna lediga dagar!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  4. Tänk en sån där gammal skrivmaskin hade min morbror....vad nostalgisk jag blir..så hade han en räknemaskin som man liksom snurrade som en vev!!!!....tänk vad allt går framåt....och tur är väl det!!
    Kram bia

    SvaraRadera

Tack för att du vill kommentera! Det tycker jag är kul.
Du kan lägga en kommentar även fast du ej har en egen blogg.
Du kan välja "anonym" kan vara så att du lär skicka den flera gånger.

Tack på förhand. Mvh Mimmi