onsdag 2 oktober 2013

"Pruta på loppisar"

I helgen var jag Nettan och Olivia på
en stor loppis, det var massor av
husägare som hade loppis hemma
på sina gårdar, det var ett 50-tal husägare totalt.
Men vi hann bara besöka ett tiotal.
När jag går på loppisar så "prutar" jag
alltid, det tycker jag man ska göra,
det går alltid att få ner priset.
Som denna...
...fina kaffeservis.
Det är en servis från Karlskrona.
Servisen innehöll ett dussin 
koppar med fat och assietter,
en kaffekanna, en sockerskål,
och en gräddsnipa.
Porslinet är från 40-talet och husägarens mamma
ägde den från början, och sonen fick ärva den,
som sen sålde den på loppis till mig..
...som prutade ner den till 100 kronor.
Han ville nog bli av med den bara.
 Glad blev jag när jag fick den så billigt.
Så nu blir det go-fika i dessa fina koppar.
Så våga "pruta" det blir som en sport till slut.
Ha en fin kväll.
Kram Mimmi

10 kommentarer:

  1. Snygg servis du "prutat" till dig.
    Prutar gör jag ALLTID, det hör till loppisar.
    Min man skäms ögonen ur sig, han prutar aldrig för som han säger det är ju ofta redan billigt.

    Kramen Anneli

    SvaraRadera
  2. Jag vågar nästan aldrig pruta, tycker det är så skämmigt;)
    Underbar servis!!
    Kram♥

    SvaraRadera
  3. Lyckliga dej som fick en så fin servis för så förmånligt pris.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  4. Det var en fin servis får jag säga . bra att du kan pruta det går inte så bra för mig, får väl träna lite mer kanske.
    ha en fin vecka med mycket gofika i dina fina koppar.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  5. Fin servis till ett så billigt pris.....fynd!!!
    I morgon ska jag och några väninnor på en loppisrunda häromkring...spännande!!
    Kram bia

    SvaraRadera
  6. Jag brukar också pruta men inte ge "skambud"....tycker alltid det ligger lite sorg i kaffe/matserviser som nästan inte är använda och slumpas bort. De som en gång fick dem,ofta till bröllop, var så rädda om dem att de blev kvar i "finskåpet". Kaffe ska drickas i koppar av tunt fint porslin sa alltid min mamma när jag försökte bjuda henne i mugg. Jag vill INTE dricka ur burkar.....ja, tiderna ändras.

    SvaraRadera
  7. En mycket vacker servis till ett bra pris! Det är så gott att dricka kaffe ur tunna koppar.
    Jag prutar nästan aldrig på loppis och på vår second-hand är det inte lönt att pruta, de har fasta priser.
    Ha en fin dag!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  8. Nu har jag tittat tillbaka på alla dina fina inlägg. Mäkta imponerad av lekstugan blev jag. Jättevacker service du la beslag på också.. Visst är det mysigt att duka med sånt porslin ibland.. Nu för tiden är det ju mest stora muggar som kaffet hinner bli kallt i..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
  9. Wow... det kan man snacka om fynd! Kul för dig.. ibland har man tur :)

    Önskar dig en härlig hösthelg!
    Kram Marie

    SvaraRadera

Tack för att du vill kommentera! Det tycker jag är kul.
Du kan lägga en kommentar även fast du ej har en egen blogg.
Du kan välja "anonym" kan vara så att du lär skicka den flera gånger.

Tack på förhand. Mvh Mimmi