tisdag 3 september 2013

"Lekstugan del 1"

I stugan så bygger Tony en lekstuga till
barnbarnen. Jag hjälper till så gott jag kan,
så nu är det på slut- tampen, och det känns
skönt då hösten är på väg.
För 4 veckor sedan, stommen.
För 3 veckor sedan...

För 2 veckor sedan..
1 vecka sedan
3 lager färg...

...skönt att ha kommit så här långt..
Häromdagen..en trapp har kommit till...

Många lager vit färg här med..

...och så klart en postlåda 
på väggen.
Fortsättning kommer sen.
Ha en fin kväll.
Kram Mimmi

10 kommentarer:

  1. Så underbart för era barnbarn! Så småningom vill de nog natta över där!
    Kramar Eva

    SvaraRadera
  2. Det blev en rejäl lekstuga. Bra att bygga ordentlig storlek så har man nytta av den senare som gäststuga tex.
    Ha det så bra!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt med en lekstuga till dina barnbarn, de kommer att bli sååå glada tror jag. den är lika fin som du har det hos dig.
    ha en fin vecka
    Kram Meta

    SvaraRadera
  4. Så fint det redan är.Spännande att se hur den blir när den är klar. Jag är född i Västerås och därför ingen lekstuga men min moster och kusinerna bodde i Ramnäs (landet) och de hade lekstuga. Jag minns hur underbart vi tyckte det var med vårt eget krypin dit inga vuxna fick kommma....

    SvaraRadera
  5. Den är ju redan jättefin! Vår lekstuga står här och väntar på att Astrid 1 år ska bli lite större..
    Nästa sommar blir det nog många dar i den kan jag tro.
    Det ska bli kul!

    // Britta

    SvaraRadera
  6. En lekstuga borde alla barn ha............minns med glädje så mycket skoj man hade med lekstugan.
    Även när man var lite äldre och man satt därinne och berättade spökhistorier.

    Den ser rejäl och fin ut er stuga, kul att bygga kan jag tro.

    Kram Anneli

    SvaraRadera
  7. Hejsan!
    Vad roligt för dina barnbarn att få en lekstuga att leka i när de är på besök och en snygg sådan.
    Ha de gott, kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  8. Vad barnbarnen ska bli glada!!!....och vad roligt att inreda sen....och en brevlåda...i den kan det komma mycket spännande post i;))....
    Kram bia

    SvaraRadera
  9. Så roligt för barnbarnen att få en så fin lekstuga att leka i med brevlåda till och med :)

    Önskar dig en härlig helg!
    Kram Marie

    SvaraRadera
  10. Så jättefin lekstuga. Vad roligt barnbarnen kommer att ha där, och post kan de få i den fina brevlådan.
    Ha en trevlig helg,
    Kram Britt

    SvaraRadera

Tack för att du vill kommentera! Det tycker jag är kul.
Du kan lägga en kommentar även fast du ej har en egen blogg.
Du kan välja "anonym" kan vara så att du lär skicka den flera gånger.

Tack på förhand. Mvh Mimmi