måndag 15 juli 2013

"Hushållsvåg från Eskilstuna"

Igår var jag och Tony ut och åkte, vi hämtade en fin
barnsäng i Ludvika, som jag ska ha i gäststugan, 
kommer att visa bilder sen, en växa-säng från 1950 talet, såå fin.
På vägen hem åkte vi igenom Rämshyttan och vips
så var det en loppis där efter vägen
 och naturligtvis så stannade vi.

Köpte en jättefin hushållsvåg från Eskilstuna
Kanske nån av er som har nån liknande?


Det blev också ett besök på blomsterhandeln
en parthenocissus striata, en slags cissus,
som jag placerade uppe på vågen.
Tack för du kikade in
och ha så härligt resten av veckan.
Kram Mimmi

6 kommentarer:

  1. Min hemkommun! :) Född och uppvuxen där och flyttade därifrån när jag var 30 .
    Så fin våg! Jag har ju en annan gammal som det står LINDELLS på, men den är turkos...din var mer diskret och praktisk i färgen ;)
    Ha en fortsatt fin ny vecka!

    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Vilken trevlig tur ni haft.I Eskilstuna bor min dotter men nån våg har jag inte sett där nu i alla fall.De är snygga tycker jag skulle gärna ha en på kolonin, får väl leta.
    Ha en skön tisdag
    Kram Meta

    SvaraRadera
  3. Jättefin våg! Jag har mina föräldrars gamla våg men vet inte om den är en "Eskilstuna". Ligger fn nerpackad i någon flyttlåda. Jag har ju tyvärr (eller kanske är det bra för hushållskassan) inte mycket plats har i lyan så jag får välja noga vad jag vill ha framme.

    SvaraRadera
  4. Åh så fin våg...och burken också!!!
    Hoppas du har det bra!!!
    Kram bia

    SvaraRadera
  5. jo, bodde man bara närmare ullared så...aldrig varit där, men man bor ju så långt upp i norr så bara resvägen skulle ta så lång tid, kollade faktiskt igår och med tåg skulle det ta 16 timmar=) jättefint du har det du med och vilka fina köp du gjort=) ha en fortsatt bra kväll/Helena

    SvaraRadera
  6. Hemma hos oss finns några Lindellsvågar och jag skulle gärna ha fler om det fanns plats, gillar verkligen gamla vågar. Vågen du hittat är verkligen fin, vilken tur att ni stannade till vid loppisen!
    Kram Petra

    SvaraRadera

Tack för att du vill kommentera! Det tycker jag är kul.
Du kan lägga en kommentar även fast du ej har en egen blogg.
Du kan välja "anonym" kan vara så att du lär skicka den flera gånger.

Tack på förhand. Mvh Mimmi