söndag 23 juni 2013

"Fina loppade linnedukar"

Midsommar helgen snart slut och måndag igen imorgon.
Hoppas ni haft en skön helg. Här i Dalarna har vi haft bra
väder, på självaste midsommarafton var det sol och varmt,
regnet kom kl halv åtta på kvällen. Men vi har haft
en underbar midsommar i stugan.

Det har inte blivit så mycket loppisar för min del
den senaste tiden, har haft så mycket annat att pyssla med.
Sen känns det lite som om jag "tacklat" av när det gäller loppisar.
Nu har jag fått mitt fritidshus, jag har samlat och fixat möbler
och andra saker till både vårat hus och till fritidshuset, 
så nu finns det inte plats för mer. Det får bara bli 
småsaker....
...som dessa linne handdukar..
...som är hemvävda och så otroligt fina,
och slitstarka.
Som sagt så får det bli små saker och 
hittar jag nåt stort jag vill ha då måste
jag bli av med nåt annat som tar plats här hemma.
Det har varit så många loppisar den senaste tiden, 
men då har jag varit i stugan, känner mig så 
otroligt nöjd nu.
Ni andra då, är ni loppis sugna?
Ha en fin ny vecka.
Kram Mimmi

3 kommentarer:

  1. Underbara handdukar du hittat, vilken lycka! Ska nog erkänna att jag inte heller är så loppissugen längre, man ska ju hinna ta hand om och fixa till det man drar hem. Men lusten kommer nog tillbaka tror jag.
    Ha det fint!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  2. Hej Mimmi! tror jag förstår precis vad du menar!man kommer till en måttnad gällande loppis o prylar,jag märker själv att man har lite andra krav med tiden ,i början köpte man nog bara o sen fick man se vad det skulle stå! numera fastnar man bara för det där wov!men skulle just det där stå framför nosen så är det en annan femma..ha en fin kväll <3 kram Jessica

    SvaraRadera
  3. Så härliga handdukar du hittat ;)....har haft fullt upp den här veckan, det är mycket man ska göra när man flyttar ut till torpet....men nu börjar det lugna ner sej lite...blir inte så mycket loppis på sommaren för mej...man vill njuta så mycket som möjligt på torpet...
    Kramis

    SvaraRadera

Tack för att du vill kommentera! Det tycker jag är kul.
Du kan lägga en kommentar även fast du ej har en egen blogg.
Du kan välja "anonym" kan vara så att du lär skicka den flera gånger.

Tack på förhand. Mvh Mimmi