onsdag 13 februari 2013

"Apoteks flaskor och burkar"

Tack alla för svaret vad det var för sorts väska i det tidigare inlägget,
att det var en Unika box som dom hade förr i tiden med mat i
när gubbarna åkte till sitt jobb. Vad häftigt. Konstigt att jag 
har en slags mat-väska i mitt vardagsrum, de som hade en 
sådan skulle tro att "vi loppis tokiga" har deras gamla saker 
till prydnadssaker. Märkligt. 
Men tusen tack alla ni därute.

Nu till nåt mer gammalt som kommer från apoteken.
Dessa gamla flaskor är väl för härliga
Gillar dom skarpt
Dessa små burkar kommer också från apoteken
Lanolinkräm apoteket i Borlänge
och kylsalva från Apoteket Väsen i Falun
Verkligen kul att spara på, och att titta på, 
samt fundera hur gamla de är och vad alla används till.
Nu tillbaka till hushållsysslorna.
Kram på er!
Mimmi

3 kommentarer:

  1. Sååå härliga burkar och flaskor!!!
    En unika-box hade min mamma näe jag var liten, med handarbetsprylar i ;)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  2. Jaha en till som samlar burkar och flaskor med text. Hur kul är det inte när man hittar en ny som inte finns i samlingen, det börjar bli svårt nu.
    Ha en fin alla Hjärtans dag
    kram Meta

    SvaraRadera
  3. Vilka underbara burkar och flaskor, älskar sådana =)
    Hoppas du får en toppen dag! Kram

    SvaraRadera

Tack för att du vill kommentera! Det tycker jag är kul.
Du kan lägga en kommentar även fast du ej har en egen blogg.
Du kan välja "anonym" kan vara så att du lär skicka den flera gånger.

Tack på förhand. Mvh Mimmi