onsdag 23 januari 2013

"En liten väggljusstake"

Ledig några dagar nu, så skönt.
Lilla Oliva är hos mig, medan 
hennes föräldrar gör lite ärenden.
Just nu sover hon, så jag passar på
att göra ett inlägg och kikar in hos er
en sväng.
Tack för alla fina kommentarer om 
mina barn-barn.
Jag forsätter på mitt loppistema
sedan helgen. Hittade denna väggljusstake
för endast 10 riksdaler, så jag slog till.
Men kände inte för mässing så det blev att måla.
gillar ju turkost så.....
....jag blev rätt nöjd faktiskt...
...målade den först svart, sen turkost, 
slipade fram mässingen lite, och så 
blev resultatet.
Nu är snart min fåtölj klar, kommer med bilder sen.
Ha en skön lill-lördag.
Föresten så är det -22 grader här i Borlänge,
hu så kallt!!
Många kramar Mimmi

11 kommentarer:

  1. Gud så fin den blev....vad du kan!!!
    Jag har också köpt en ljusstake på loppis och målat om den precis i dagarna ;))) Visst är det kul att ändra om loppissaker :))
    Kram bia

    SvaraRadera
  2. Bara så himla fin blev din ljusstake .Vilken himla underbar header du har .Önskar dej en härlig onsdag.Kramar Rita ♥

    SvaraRadera
  3. Ljusstaken blev fin, man spara nog mycket när man fyndar på loppisar
    och sen själv kan fixa det så som man vill ha det.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  4. Åh så fin den blev. Jag älskar turkost.
    Ha en fin dag!
    Kram Katha

    SvaraRadera
  5. Vilken förvandling!!så tjusigt..ha en fin kväll kram Jessica

    SvaraRadera
  6. Du har fantastiska idéer, ljusstaken blev ju perfekt! Är så spänd på fåtöljen!
    Ha en fin dag med lilla barnbarnet!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  7. Jaa du kan du se till att allt ser så bra ut:)) Kul minsann att trixa lite...Jag kan inget sånt! Ja du har det väl gött nu med Barnbarnet! Här är det bara -12* nu..men vackert. kram Gunilla

    SvaraRadera
  8. Verkligen snyggt. ser ut som den alltid skulle ha sett ut så.
    Ha det gott och njut av dina barnbarn.
    Kram Meta

    SvaraRadera
  9. Jättefin blev den så jag förstår att du är nöjd !
    Huvva va kallt vi har det !
    Må så gott !
    Kram Anki

    SvaraRadera
  10. Oj så stiligt det blev. Det är ju inte som samma ljuslampett... Härlig förändring !
    Kraam
    Sanne

    SvaraRadera
  11. Tack för besöket hos mig!!
    Vilken härlig förvandling av lampetten. Jättesnyggt!
    Ja, brrr, kallt är det ! Var till Avesta och red ikväll, och det var kallt om fingrar och tår!!!
    Ha det gott, kram Kate

    SvaraRadera

Tack för att du vill kommentera! Det tycker jag är kul.
Du kan lägga en kommentar även fast du ej har en egen blogg.
Du kan välja "anonym" kan vara så att du lär skicka den flera gånger.

Tack på förhand. Mvh Mimmi