lördag 29 december 2012

"Snart så är julen slut, slut......

"Nu när julen är över så vill jag gärna plocka bort den,
men ändå är det lite tidigt"
Så i går började jag ta bort levande ljus-stakarna,
så sakta men säkert så blir det någon grej varje dag nu
som rycker. Julgranen, adventljusstakarna och stjärnorna
i fönstret får stå framme att tag till. Sen får tomtarna
gå och lägga sig i träsoffan och vänta nästan ett år innan de kommer
upp igen.
Jag riktigt längtar nu att få bort allt, precis allt,
att få vårpyssla lite, byta gardiner och köpa
tulpaner att sätta på bordet.
Men som sagt  "tjugondag Knut körs julen ut"[
så då väntar jag med det sista till dess.
Ha en fin lördagskväll.
Kram Mimmi
 ♥ ♥ ♥


11 kommentarer:

  1. Visst är det konstigt. Först längtar man till att julpynta och göra fint. Så när julen varit vill man byta ut den mot nytt och fräscht som tulpaner och annat vårligt. Själv behåller jag stjärnor och ljusstakar i fönsterna åtminstone till 20 dag Knut.

    Kram Ester

    SvaraRadera
  2. Hihi..jag håller på likadant, och plockar lite varje dag ;)
    Vill snart byta gardiner i köket...tänk vad man håller på, fniss...
    Ha en mysig kväll!
    Kram bia

    SvaraRadera
  3. Har ingen längtan alls till att ta bort julen. För mig är det jul minst en vecka till. Jag njuter i full drag och längtar inte alls till våren. Vinter är helt underbar på alla sätt och vis.
    Ha en riktigt mysig lördagskväll
    Kram
    AC

    SvaraRadera
  4. Åååå, tulpaner! Verkligen en längtan efter det just nu! Kram

    SvaraRadera
  5. Håller med... tröttnar också fort. Men vill gärna njuta tidigt, redan vid 1:a advent!
    Den där renen hänger i vår gran också ;)
    Kram /Maria

    SvaraRadera
  6. Jag skulle också vilja plocka bort det mesta, har faktiskt börjat smyga bort lite. Men det gäller att vara diskret, annars skriker de hemmaboende tjejerna högt;)
    Kram♥

    SvaraRadera
  7. Ja jag håller med dej även om jag gillar det lite rödmysiga ljuset o adventstakarna i fönstren men sen jäklar blir det ännu roligare:)) Att våra till det,hihi Kramen på dej / Gunilla

    SvaraRadera
  8. Jag gör nog tvärtom....pyntar lite sakta under december(inte så mycket i år när vi inte hade några julfirare hos oss och inga barn heller...men sen vill jag ha julsakerna kvar, som du säger åtminstone till Knutdagen. Utegranen är kvar till det är ljust om kvällarna....//M

    SvaraRadera
  9. Jag vill ha kvar julmys ett tag till för än märks inte ljuset och här regnar det bara. Men tomtarna tog jag bort idag!
    Ha det fint!
    Kram
    Eva

    SvaraRadera
  10. Imorgon åker det mesta av julen ut.
    Håller med om att man börjar längta efter våren.
    Ha det gott!
    Kram Carita

    SvaraRadera
  11. Så fint pynt i din gran! Här ska en del bort imon men resten blir nog efter nyårshelgen! Kram Suss

    SvaraRadera

Tack för att du vill kommentera! Det tycker jag är kul.
Du kan lägga en kommentar även fast du ej har en egen blogg.
Du kan välja "anonym" kan vara så att du lär skicka den flera gånger.

Tack på förhand. Mvh Mimmi