måndag 9 april 2012

"Slut på påsken"

"Annandag Påsk"
Fortfarande kallt, men lite sol ivarje fall.
Idag har jag och mannen i huset varit på en tur.
Den gick till Horndal och butiken Min lilla mormor och jag
en liten butik på landet med mycket smått och gott.
Helt klart värt att åka till, lite långt kanske bara för
en endaste butik, men har varit nyfiken länge på
just den butiken.
Blev några fynd som jag visar lite senare.
Hon har ingen webshop än, men på facebook
kan man hitta den.
Snart slut på påsken, och jobb väntar.
Har varit väldigt skönt att få vara lite långledig
Då är det väl snart dags att ta bort äggen och kycklingarna..
Ikväll blir det "Bonde söker fru"
lite tv och mys i soffan.
Ha en skön måndagskväll.
Kram Mimmi
 ♥  ♥  ♥  ♥


8 kommentarer:

  1. Jag är ledig en vecka till sen så ! ;) Var det inte dags för lite sydliga vindar nu ? Det hoppas jag verkligen ! Nu har snön försvunnit i allafall men det är ju så kallt & blåsigt :(
    På fredag ska syrran & jag besöka trädgårdsmässan, hoppas att man får lite varm vårkänsla där !
    Ha en härlig vecka !
    Kram Anki

    SvaraRadera
  2. I Gbg har det regnat hela dagen, lite ruggigt inne så vi eldar brasa och disar lite.....inget bra på tv heller men "Bonde söker fru" ska jag titta på fast jag bestämde mig för att förra säsongen fick bli den sista.

    SvaraRadera
  3. Vad är det säger.......Bonde söker fru, ikväll?! Det hade jag ingen aning om. Då är det väl bara att kasta kull sig i soffan då. Lagom ansträngande avslutningen på påsken.
    Ha en mysig kväll
    AC

    SvaraRadera
  4. Hallojsan :)
    Åhh har du varit dit och kikat va kul!!!
    har också funderat på de men som sagt är ju en bit.
    Spännande att se va du hitta för fint.
    Ha en fin kväll
    Kramen Anette

    SvaraRadera
  5. Det är alltid roligt med nya butiker! Mitt lilla påskpynt är redan borta och imorgon är det jobb igen!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  6. Tack snälla du för beställningen! :-) Jag såg alldeles precis din hälsning och kunde först då lägga ihop två och två ;-).

    Jag håller med om att det har varit skönt att vara långledig, men som alltid försvinner ledigheten så fort! Nåja... snart är det helg igen :-).

    Vad mysigt med en utflykt och butiksbesök, jag brukar flänga runt en hel del på somrarna och mitt ute i ingenstans kan man hitta de mest härliga små butiker och antikbodar. Det är spännande! :-)

    Ha en fortsatt fin vecka!

    Många kramar
    Bitte

    SvaraRadera
  7. Ja, visst är det skönt med ett par extra lediga dagar, när det är påsk! Men nu väntar jobbet, strax... ;)
    Ha en fin vecka!
    Kram / Maria

    SvaraRadera
  8. Tråkigt att ta bort det fina pyntet du gjort. Inte visste jag att bonden börjat igen. då får man se till att boka måndagar framöver då ;)
    Kram Anna Lena

    SvaraRadera

Tack för att du vill kommentera! Det tycker jag är kul.
Du kan lägga en kommentar även fast du ej har en egen blogg.
Du kan välja "anonym" kan vara så att du lär skicka den flera gånger.

Tack på förhand. Mvh Mimmi