fredag 27 januari 2012

"Underbara skåp"

"Idag har jag sålt iväg en vit gammal byrå samt en vit skänk på blocket. Det tog endast en halv dag så var båda sålda. Jag har många projekt på gång, så jag måste få bort lite möbler för att lämna plats åt de nya möblerna. Dock inte nytillverkade utan gamla begagnade. Fyndade idag ett linneskåp som jag kände att jag bara ville ha. Det var tungt vill jag lova. Kolla här:
Ett helt underbart skåp, hela 180 cm långt
så det gäller att hitta en stor plats, jag har lite planer...

Helt otroligt fint i mitten, den kommer att bli ännu finare...

....kommer att slipa och måla den. Troligtvis vit.
Måste vara utomhus och slipa den så det får bli ett vår projekt.
Lovar att visa bilder när den är färdig.
Är det nån som har andra ideer på färger eller så?
Kommentera gärna.
Ha en härlig helg. Kramar Mimmi 


8 kommentarer:

  1. Den blir nog fin i vilken färg du nu gör den.
    Ha en fin lördag!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  2. Skåpet är jättefint ! Fast vi har ett stort hus har vi väldans svårt att få plats med möbler, det är dörröppningar & fönster överallt ! Spännande & se vad du gör med det !
    Kram Anki

    SvaraRadera
  3. Vilket skåp! Vad du hittar mycket fint! Jag hade oxå gärna sett ett sådant hemma hos oss :) Tror att det blir jättebra i vitt, väntar på att få se det färdigt. Kramis

    SvaraRadera
  4. Det där blir ett fint sommarprojekt:) Där kan du stuva in en massa fint! kram

    SvaraRadera
  5. Vilket fint skåp du fått fatt på. Jag gillar möbler i ljust pärlgrått om man har vita väggar men här hemma har jag mest gråa väggar så här blir möblerna vita.
    Ha en fortsatt bra helg.
    Kram Ing-Britt

    SvaraRadera
  6. Hejsan
    Oj de va hur fint som helst och kommer bli ännu finare i vitt ;)
    Ha en fin kväll.
    Kram Anette

    SvaraRadera
  7. Vackert skåp, tror säkert det blir fint i vitt! Eller svart, eller ljust grått. Det beror ju på var du ska ha det, hur det passar med övrig inredning.
    Ha en fin lördag kväll!
    Kram Eva

    SvaraRadera
  8. Oj, vad jag får läsa ikapp mig hos dig =) Har inte öppnat datorn på hela helgen...
    Ett jätte bra tips på färg är Annie sloans chalk paint. Det är en kalk färg som är superlätt att arbeta med. Gå in på storegårdens countryliving, hon säljer den färgen här i Sverige. Vet dock att hon inte skickar om det är för kallt ute. Där behövs ingen slipning innan, inget annat förarbete heller. Om du kollar min blogg under etiketten chalk oaint så ser du flera projekt jag målat. Kommer aldrig mål amed någon annan färg kan jag lova. Torktid och övermålningsbar inom 40 minuter dessutom. Så den möbeln är klar på en dag!
    STORT lycks till!
    Kram Anna Lena

    SvaraRadera

Tack för att du vill kommentera! Det tycker jag är kul.
Du kan lägga en kommentar även fast du ej har en egen blogg.
Du kan välja "anonym" kan vara så att du lär skicka den flera gånger.

Tack på förhand. Mvh Mimmi