söndag 13 november 2011

"Väntar på snö"

Nu får det faktiskt bli lite kallt och snö. Har nämligen blivit ägare av ett par skridskor. Visserligen är de väldigt gamla och skridsko- bladen är otroligt slöa, så jag tror att jag måste köpa en nyare modell om det ska bli åkning av. Alltid när jag köper gamla saker så undrar jag så vilken typ av människa som har ägt denna sak. Som dessa skridskor, tänk att få veta om denna människa, hur hon levde, hur gammal, var hon bodde osv. Så intressant, tänk om saker kunde tala. Jag får använda min fantasi...

....Kanske var det är en kvinna född på 1930-talet som var ägare av dessa.
En stackare som drömde om vita konståkningsskridskor.

Men hon var nog lycklig för dessa.
Det var säkert många barn i familjen som fick dela på dessa och turas om.
Dom var nog fattiga och bodde på landet.


Men nu är dom mina, och jag är lycklig för dom...
Ha en skön söndagskväll, för det tänker jag ha!
Kramar Mimmi

5 kommentarer:

  1. Fint och tänkvärt inlägg!

    Visst sätter gamla saker igång fantasin?
    Man kan "fundera" länge på vissa prylar man hittar på loppis eller auktioner.

    Vore skoj att se dig med de skridskorna på fötterna......

    Ha det gott,
    Kram Anneli.

    SvaraRadera
  2. Slank in här genom en annan blogg. Väldigt fin blogg du har!
    Håller med dig att det vore skönt om det blev lite kallare och snö. Det skulle lysa upp i mörkret och vore skönt för mig som är hundägare o ute mycket :).
    Fina skridskor att titta på men förmodligen svåra att använda....
    Kram Suss

    SvaraRadera
  3. Vad roligt att du hittade in på min blogg:-D
    OCH att jag nu hittade in på din fina blogg:-D!!!!

    Ps! Vilken fin dalahäst du har på din sida. Älskar den!

    Ha en fin söndag:-)
    Kram Jenny

    SvaraRadera
  4. Tack för gratulationerna snälla du...men du vet vad jag tycker om att sitta ner och ta det lungt inte min grej tyvärr..
    Skridskorna är helt i min smak lyckans du.

    Mvh Katarina

    SvaraRadera
  5. Så tänker jag ofta också.Härliga bilder.
    Kram Agneta

    SvaraRadera

Tack för att du vill kommentera! Det tycker jag är kul.
Du kan lägga en kommentar även fast du ej har en egen blogg.
Du kan välja "anonym" kan vara så att du lär skicka den flera gånger.

Tack på förhand. Mvh Mimmi