tisdag 7 juni 2011

"Pyssel i trädgården"

Regnet öser ner och åskan hörs bortöver.
Lite mysigt att vara inne när det regnar.
Hann med lite pyssel i trådgården innan.
Detta "fönster" är egentligen en dörr. Jag fick dörren av Mats och Marie, men när jag skulle hämta den var halva dörren rutten, så Mats sågade av den på mitten. Jag tog hem den fina delen  och tog bort trasiga rutor och gjorde ren den. Tyckte att den passade bäst ute, så jag hittade en plats i trädgården.
Lite klätterväxter kommer att slingra sig runt fönstret

För första gången så har jag gjutit i betong, jag gjorde två sycken  fat av rabarberblad.
Det var kul att göra, ska prova att göra fler så kanske de blir finare och finare.
Just nu är det fotboll på TV, Sverige- Finland. Sverige leder med 1-0.
Får väl heja på vårat land då.
Ha en skön kväll. Kram Mimmi

1 kommentar:

  1. Ärligt talat så hinner jag inte mycket i trädgården! Har inte satt några frön i grönsakslandet ens, mest beror det på lilla barnbarnet som hela tiden ska hjälpa "mommo"! Så ni fick regn..... Här här inte kommit en droppe! Varmt och kvavt!. Beställde en bok om att gjuta i betong... spännande! Verkar som om många har problem med sina datorer och internet! Kanske väärmen! Ha det gott!

    SvaraRadera

Tack för att du vill kommentera! Det tycker jag är kul.
Du kan lägga en kommentar även fast du ej har en egen blogg.
Du kan välja "anonym" kan vara så att du lär skicka den flera gånger.

Tack på förhand. Mvh Mimmi