lördag 11 juni 2011

"Lite Lördagspyssel"

"Idag har det varit jättefint väder, soligt och varmt. Sen kom regnet och åskan som rensade luften. Det blev så skön luft efteråt. Idag har jag fixat en pedistal som jag köpte på "Pärlan" här i veckan. Slipade den och målade den vit. Nu har jag många projekt i garaget som väntar på mig. Tar lite då och då. Snart är jag ledig i nio dagar då hoppas jag hinna med lite här hemma. Än så länge tycker jag det är kul att greja. Jag brukar säga när man känner sig lite trött och slut "lite vila och mat så är man igång igen".

Pedistal  före:

Pedistal efter:

Kruka: Emmaus 10 kr
Det finns så många fina krukor på loppisar för en billig penning, lätt att måla, så får du en ny kruka.
Plättar i Luften - Muehlenbeckia



RUMSPLACERING: Ljust, inte direkt sol.

VATTNING: Regelbundet, får inte torka ut.

ÖVRIGT: Härlig växt som är bra att plantera ut på sommaren i stora krukor.

Ett tips är att plantera växten i större krukor, då får den en större vattenreserv och är inte lika känslig för uttorkning.

Ha en skön lördagskväll! Kram Mimmi

1 kommentar:

  1. Letade efter piedistaler på nätet och hamnade här, riktigt snygg blev den! :)

    SvaraRadera

Tack för att du vill kommentera! Det tycker jag är kul.
Du kan lägga en kommentar även fast du ej har en egen blogg.
Du kan välja "anonym" kan vara så att du lär skicka den flera gånger.

Tack på förhand. Mvh Mimmi