lördag 28 maj 2011

"Lördagsloppis"

"Så var det dags igen för loppis. Jag och Nettan åkte runt lite, vi tänkte åka på många loppisar även mot Falun, men blev kvar i Borlänge. Vi började med Buskåkers bakluckeloppis men tyvärr var det bara ett fåtal bilar. Jag tror inte folket har hittat dit än. Dom kommer ju att ha loppis där hela sommaren varje lördag. Sen åkte vi mot Biltema, och där var det LOPPIS. Jätte mycket bilar och folk. Där hittade jag många fynd, det var många som stod och sålde gamla grejer, så det var riktig nostalgi.
Vi var där säkert i två timmar, sen åkte vi vidare mot Bergslagsbyn, men klockan tickade på så de höll på att plocka ihop. Men vi han en runda i varje fall.
Här är några av dagens fynd:
Fin gammeldags klocka
en rostig ljus-stake
och en fin duk i spets


Sen hittade jag en söt liten
ABC-bok från 1936.


Det var en del av dagens fynd. Köpte även en fin karm-stol och lite annat smått och gott!
Ha en mysig Lördag alla.
Kramar Mimmi






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill kommentera! Det tycker jag är kul.
Du kan lägga en kommentar även fast du ej har en egen blogg.
Du kan välja "anonym" kan vara så att du lär skicka den flera gånger.

Tack på förhand. Mvh Mimmi