måndag 18 april 2011

"Dop"

"På Påskafton kommer Leah att döpas, så förberedelserna är i full gång.
Hon kommer att döpas till "Leah Maria"
Jag har köpt en jättefin dop-present men den visar jag lite senare efter dopet.
Har bakat lite idag till dopet, mandelbiskvier blev det med både vit och mörk choklad.
Här kommer receptet:
Biskvier
200 gram mandel eller nötter
2 ½ dl strösocker
2-3 äggvitor
Vispa äggvitorna till hårt skum, rör sedan ner sockret röres till smeten blir seg.
Tillsätt sedan den malda mandeln eller nötterna.
Rullas sen till små bollar som gräddas ca 200 grader

Smörkräm

200 gram smör
ca 2½ dl florsocker
2 äggulor

Vit eller mörk choklad
Smör socker och äggulor röres. Påstrykes på kakornas undersida.
Doppas sedan i smält choklad, den får ej vara för varm
Jag hade lite strössel på mina.
Prova gärna!
Kram Mimmi 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill kommentera! Det tycker jag är kul.
Du kan lägga en kommentar även fast du ej har en egen blogg.
Du kan välja "anonym" kan vara så att du lär skicka den flera gånger.

Tack på förhand. Mvh Mimmi