söndag 20 februari 2011

"Inför 50 årsdagen"

 "Fredagen avslutades med jobb på morgonen. Dagen fortsatte med full fart med att "F" lägenhet städades ut, sen var det handling till fredagsmyset på kvällen. Jag såg fram emot en skön kväll med god mat och lite Tv.

Men på eftermiddagen så fick jag påhälsning av några av mina kära arbetskollegor, som var uppsnoffsade och väldigt stylade för kvällens bravader. Jag fattade ingenting vad dom gjorde hemma hos mig?? En mellanlandning eller kanske de skulle låna toaletten. Men det visade sig att det var jag som var huvudpersonen i det hela.

De tänkte kidnappa mig, hjälp tänkte jag. Hur ska denna kväll sluta?
Med sig hade de jättefina blommor, (tack) en nyinköpt klänning från butiken "Emmaus", fint rosa halsband, halsduk och kanske det finaste av allt, knallrosa strumpbyxor.

Vin fick jag, sen fick jag ta på mig alla fina kläder och en bindel för ögonen, sen bar det iväg i"A" bil. De for runt, runt så jag tappade helt bort mig. Vi åkte i en kvart, sen klev jag ur bilen och blev led in ett hus, åkte hiss och vidare in i en lägenhet. Där tog de av mig bindeln, och resten av gänget stod där och tog emot mig.
 Vilken överaskning, det hade jag aldrig föreställt mig att det skulle hända. Det var verkligen roligt att de kom i håg mig. Dom berättade att de planerat det före jul, och att dom var rädda att försäga sig, men jag har inte misstänkt någonting.
 Kvällen bjöds på många roliga överaskningar och jättegod mat. Fin present, en Gerbena pajform som jag önskat mig. Allt var verkligen uppskattat, och ett minne för livet. Tack alla ni!
 Många kramar Mimmi ♥


Den fina klänningen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill kommentera! Det tycker jag är kul.
Du kan lägga en kommentar även fast du ej har en egen blogg.
Du kan välja "anonym" kan vara så att du lär skicka den flera gånger.

Tack på förhand. Mvh Mimmi