fredag 14 januari 2011

"Thailand"

" Wokade räkor"
"Kanske jag kommer dit...nån gång"

"En vacker vy"


"Dom flesta människor som jag pratat med de senaste dagarna har varit eller är just nu. eller ska åka till: ja just det till THAILAND. Jag själv har aldrig varit dit, men skulle jätte gärna vilja åka någon gång i framtiden. Men istället för att åka dit så kan jag erbjuda er som läser min blogg ett thai-recept, så varsågod:






Wokade räkor med sötsur sås:
800 gram råa räkor
100 gram salladslök
1 påse söt basilika
2 st tomater
1påse sötsur sås
5 msk ostronsås
3 msk svampsås
2 msk fisksås
1 msk kycklingbuljong
5 msk matolja
1 msk svart soya
1 orange el röd7gul paprika



Skär paprikan, tomaterna i bitar, även salladslöken och basilikan. Stek räkorna i olja, sen har du i den sötsura påsen. Ha i sen alla kryddorna och grönsakerna. Servera med jasminris. Jättegott! Tips: Du kan handla alla ingredienser i Thai-butiken mitt emot Barnens Hus. Där får du jätte bra hjälp och dom har fräscha grönsaker och andra bra varor. Lycka till!



Förra våren gick jag på en thaimatlagningskurs just där, det var jätteroligt, vill verkligen rekommendera det. Det var ABF som anordna kursen. "Mimmi"



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill kommentera! Det tycker jag är kul.
Du kan lägga en kommentar även fast du ej har en egen blogg.
Du kan välja "anonym" kan vara så att du lär skicka den flera gånger.

Tack på förhand. Mvh Mimmi