söndag 30 januari 2011

"Renovering"

 "Nu i helgen så har vi börjat med att renovera vardagsrummet. I lördags tog vi ut en del av möblerna och alla saker. Vi målade golv och taklister. Spacklade en del hål och slipade. Sen var den dagen slut.


På söndagen fortsatte
vi med att måla väggarna. Vi målade dem tre gånger med
vit färg.



 Min gamla fondvägg blev övermålad, även den med vit färg.
Efer sex år så har jag tröttnat på den, så just nu känns det bra med vitt. Kanske det blir en ny fondvägg längre fram, jag måste fundera lite.
Nu återstår lite småmålning, sen blir det dags att ställa möblerna till rätta och inreda med gammalt och nytt.
Så nu i veckan hoppas jag på att det blir klart, alltid roligt när man får ordning.










Ha en mysig söndagskväll och missa inte Solsidan
"Mimmi"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill kommentera! Det tycker jag är kul.
Du kan lägga en kommentar även fast du ej har en egen blogg.
Du kan välja "anonym" kan vara så att du lär skicka den flera gånger.

Tack på förhand. Mvh Mimmi