torsdag 6 januari 2011

"Choklad"











"Så här efter nyår så brukar jag ångra mig för att jag har ätit så mycket onödigt till julen, exempelvis Alladin, Paradis och alla goda skumtomtar."






Det är väl ingen som har missat detta goda? Men jag har ju mina favoriter i Paradis, bla gräddnougaten och trillingnöten.


Men det blir ju oftast många "otäcka" kvar som ligger och skramlar på botten av chokladasken. Då kan man göra en kladdkaka av överblivna chokladbitar.



Här kommer receptet:
Överbliven kladdkaka
2 ägg
3 dl socker vispas poröst
125 gram smör
överblivna chokladbtar ca 25 st
1½ dl vetemjöl
4 msk kakao
1 ½ tsk vaniljsocker Smält smöret och chokladbitarna, och rör om. Ha i det i äggblandningen. tillsammans med mjölet och vaniljsockret, ej vispa, rör bara. Ha i smeten i en smord bröad form 150 grader i ca 30 min. Gott med grädde och bär!
Lycka till! Mimmi ♥

1 kommentar:

  1. Gammal post men är tacksam att jag hittade den, ska definitivt prova detta!

    SvaraRadera

Tack för att du vill kommentera! Det tycker jag är kul.
Du kan lägga en kommentar även fast du ej har en egen blogg.
Du kan välja "anonym" kan vara så att du lär skicka den flera gånger.

Tack på förhand. Mvh Mimmi