torsdag 20 januari 2011

"Bord"

Listen som satt på bordet


Bordet före...


.....och bordet efter














När vi flyttade till vårat hus för många år sedan, så stod det ett bord här som min morbror hade snickrat när han endast var 16 år gammal. Jag kom själv i håg bordet när jag var liten, då stod det hemma hos min Mormor, och jag tyckte att det var så roligt att öppna de små skåpen, det var olika sidor runt om.






Det stod här hemma i någon av barnens rum, men efter några år så tröttnade jag på bordet och ställde in det i ett förråd. Där stod det till i somras, då jag fick en idee om att jag skulle göra om det. Jag skruvade bort listerna runt skivan, slipade och rengjorde bordet. Det var en glas-skiva som var sprucken men tyget var fint, men smutsigt och trasigt. På listen under stod det min morbrors namn och vilket år han hade gjort det. Då blev jag ännu mer inspirerad av att fortsätta.






Sen målade jag om det till vitt, satt på ett nytt tyg och köpte en ny glas-skiva. Det blev riktigt fint tycker jag. Tack R. Mimmi ♥

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du vill kommentera! Det tycker jag är kul.
Du kan lägga en kommentar även fast du ej har en egen blogg.
Du kan välja "anonym" kan vara så att du lär skicka den flera gånger.

Tack på förhand. Mvh Mimmi